donderdag 24 mei 2012

Ryanair moet passagier vergoeden

Ryanair moet een passagier een schadevergoeding van € 479,49 betalen omdat zij hem ten onrechte de toegang aan boord ontzegden op een vlucht van Barcelona naar Valladolid.

De passagier zijn identiteitskaart was gestolen maar hij kon een aangifte bij de politie, een kopie van zijn DNI en zijn rijbewijs voorleggen.

De passagier heeft zijn reis met de wagen moeten verder zetten wat hem een extra kost en extra tijdverlies opleverde.

Hij stuurde een klacht naar Ryanair waarop nooit antwoord kwam en vervolgens trok hij naar de Spaanse luchtvaartdienst AESA. Zij oordeelden dat Ryanair in gebreke was gebleven en zij gaven de passagier een schadevergoeding van € 250 plus de terugbetaling van het vliegticket.

Omdat ook hier geen reactie van Ryanair kwam is de passagier naar de rechtbank getrokken om zijn schadevergoeding, die al was opgelopen tot € 479,49, te kunnen ontvangen.

Geconfronteerd met de dagvaarding heeft Ryanair het niet tot een uitspraak laten komen en heeft de maatschappij de schadevergoeding volledig betaald.

Geen opmerkingen: